Do zadań Działu Ewidencji Gruntów i Budynków należy w szczególności:
1) Zespołu udostępniania danych ewidencyjnych:
a) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
b) wydawanie wypisów, wyrysów oraz udzielanie informacji z bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
c) kontrolowanie aktualności zbioru,
d) wnioskowanie wykonania opracowań aktualizacyjnych w zakresie udostępniania informacji z PZGiK,
e) uwierzytelnianie dokumentów wychodzących,
f) dokumentowanie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne, za udzielone informacje oraz za wykonane wyrysy wypisy z operatu ewidencyjnego załatwianych bezpośrednio,
g) sporządzanie zestawień zbiorczych, syntetycznych i analitycznych,
h) ścisła współpraca z Zespołem ds. archiwum w Dziale Obsługi Administracyjnej i Zamówień Publicznych;
2) Zespołu aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków:
a) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
b) weryfikacja dokumentów będących podstawą zmian ewidencji gruntów i budynków w części opisowej,
c) wprowadzanie zmian do bazy ewidencji gruntów i budynków w części opisowej,
d) wprowadzanie zmian do rejestru cen nieruchomości,
e) łączne zatwierdzanie wprowadzanych zmian opisowo-graficznych,
f) dokumentowanie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne, za udzielone informacje, oraz za wykonane wyrysy wypisy z operatu ewidencyjnego załatwianych korespondencyjnie,
g) sporządzanie zestawień zbiorczych analitycznych i syntetycznych,
h) zabezpieczanie i przechowywanie dowodów zmian geodezyjno – kartograficznych i innych w zakresie ewidencji gruntów i budynków,
i) wnioskowanie wykonania opracowań aktualizacyjnych w zakresie prowadzenia i zabezpieczenia bazy danych,
j) sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
k) uwierzytelnianie dokumentów wychodzących,
l) przyjmowanie dokumentów będących podstawą zmian ewidencji gruntów i budynków,
m) ścisła współpraca z Zespołem ds. archiwum w Dziale Obsługi Administracyjnej i Zamówień Publicznych,
n) uczestnictwo w przygotowywaniu wymagań do specyfikacji zamówień publicznych oraz umów w zakresie planowanych do realizacji projektów inwestycyjnych;
3) Stanowiska ds. ochrony danych osobowych
- wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji.